اره های دم روباهی به طور قابل توجهی باریک تر از اره های قاب هستند و در شاخه های باریک و چنگال های شاخه قرار می گیرند.

ابزار مفید برای هرس درختان و درختچه های میوه و زینتی. عیب آنها این است که فقط با کشیدن می توانید با آنها برش دهید، باید تیغه را با یک حرکت آسان و بدون زور و برش به حالت اولیه برگردانید. این حرکت را که چندان پیچیده نیست، اما نیاز به توجه دارد، می توان در چند دقیقه در حین کار یاد گرفت.

سازنده همچنین دندانه های اره را به گونه ای طراحی کرده است که فقط در جهت کشیدن گاز می گیرند و به راحتی به عقب رانده می شوند.

اره‌های فلکو در برابر نیشگون گرفتن محافظت می‌شوند، تیغه اره که بسیار سخت شده است در دندان‌ها کمی ضخیم‌تر از نوک آن است. تفاوت دم روباهی با اره شمشیر مستقیم این است که به دلیل انحنای خود، بدون هیچ فشاری خود به خود گاز می گیرد، بنابراین می توانید با آن در ارتفاع بالای سر خود کار کنید، حتی اگر بازوی خود را به سمت بالا کشیده باشید، در جایی که می خواهید. دیگر قادر به اعمال فشار نیست.

اره های دم روباهی Felco 630 و 640 از نظر اندازه متفاوت هستند، 630 بزرگتر است، طول کل آن تقریباً نیم متر است، قسمت دندانه دار شمشیر 33 سانتی متر و حداکثر ضخامت شاخه توصیه شده 12 سانتی متر است. 640 کمی کوتاهتر است، دندانه های آن فقط 27 سانتی متر است و می توان از آن برای بریدن شاخه هایی با قطر حداکثر 10 سانتی متر استفاده کرد. نزدیک به زمین، با فشار دادن قسمتی که باید با دست دیگر بریده شود، دهانه به تدریج گشاد می شود و به این ترتیب می توانید با شاخه های ضخیم تر از پس آن بربیایید. دسته‌های آن‌ها ارگونومی کاملی دارند، با یک دستگیره نرم و مطمئن که در کف دست شما قرار می‌گیرد.

نیازی به تیز کردن تیغه یا تا کردن دندان ها نیست، اگر در عرض چند سال فرسوده شوند، کل شمشیر باید تعویض شود. فقط یک پیچ گوشتی برای وارد کردن تیغه سفارش شده با شماره کد مورد نیاز است. قاب پلاستیکی هم از اره و هم از تمامیت فیزیکی ما محافظت می کند. می توان آن را با یک سگک از بالا به کمربند ما آویزان کرد و با بند Velcro وصل شده در وسط به ران ها وصل می شود. یک عنصر پلاستیکی فنری در انتهای کیس تیغه را در برابر افتادن تصادفی ایمن می کند. اگر قیچی هرس برای ضخامت شاخه کافی نباشد، افراد راست دست می توانند اره را از سمت چپ و افراد چپ دست با یک حرکت از سمت راست خود خارج کنند. بریده شود. اگر کسی دوست ندارد از کیف استفاده کند، می تواند اره برهنه را به درخت یا نردبان هم آویزان کند، روی دسته اره سوراخ بزرگی برای نخ زدن طناب آویزان وجود دارد. دسته انتهایی قلاب خود می تواند به عنوان آویز عمل کند، اما همیشه به اندازه کافی ایمن نیست. این تیغه البته از جنس استیل ضد زنگ است، اما این کیس آب بارانی که ممکن است وارد آن شده باشد را نیز خارج می کند و حتی تا حدودی آن را تهویه می کند. از دست دادن کل ابزار به دلیل رنگارنگی غیرممکن است.